Belka
Poniedziałek, 27 Czerwca 2022   imieniny: Cyryl, Maryla, Władysław
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 

Gdzie warto zregenerować filtr DPF?

Data publikacji: 2019-05-28, Data modyfikacji: 2019-05-30
A A AWydrukDrukuj  
 
Samochody z silnikiem diesla są w dalszym ciągu bardzo popularne w naszym kraju. Choć ich opłacalność eksploatacyjna coraz bardziej maleje (głównie w związku z rosnącą ceną oleju napędowego), to chętnych na ich zakup nie brakuje. Diesle mają jednak w sobie kilka elementów, które spędzają sen z powiek ich użytkowników oraz potencjalnym kupcom. Jednym z nich jest filtr DPF. Zakupienie auta na benzynę niekoniecznie uwolni nas od DPF’u, ponieważ w wielu nowych modelach benzynowych DPF’y są również montowane. Wiele wskazuje na to, że regeneracja DPF będzie standardowym zabiegiem, jakiemu trzeba będzie poddać każdy silnik pracujący na paliwie węglowodorowym. Gdzie dokonywać regeneracji DPF? Regeneracja DPF powinna zostać wykonana w fachowym warsztacie lub ASO. W pierwszej kolejności dobrze jest sprawdzić jakie warsztaty są liderem w danej dziedzinie na danym obszarze. Dla przykładu firma Turbokrymar.pl mieszcząca się w Białymstoku jest bezkonkurencyjna na tym terenie. Turbokrymar zdobył swoją pozycję głównie dzięki temu, że faktycznie przez lata zajmował się regeneracją DPF’ów, a nie „regeneracją”, która w praktyce oznacza wycięcie tego filtra. Doświadczenie zbierane przez lata powoduje, że zregenerowany DPF w warsztacie Turbokrymar, przez bardzo długi czas działa jak nowy. Wyciąć czy zregenerować? Zakupienie nowego DPF jest to wydatek, na który mało kogo stać. Zdecydowanie bardziej kuszącą opcją (choć również nietanią) jest regeneracja DPF. Wiele warsztatów oferowało klientom opcję „regeneracji” DPF poprzez całkowite jego wycięcie. Działało to z korzyścią dla klienta oraz dla wykonawcy. Klient płacił zdecydowanie sporo mniej, wykonawca na czysto również wychodził korzystnie. Cierpiało środowisko, smog w miastach stawał się nieznośny, ale proceder kwitł tym bardziej, że kontrole stanu technicznego nie tyle nie były dokładne, ile całkiem często po prostu „przymykano oko” na dramatycznie złe wyniki emisji. Żeby być uczciwym z faktami, należy wspomnieć, że prawidłowo wcięty DPF nie wpływa w żaden negatywny sposób na pracę silnika, czy osiągi. Stopień emisji cząstek stałych jest jednak drastycznie dużo wyższy, co skutkuje zwiększeniem zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery. Nie bez znaczenia jest również fakt, że za regeneracją przemawia zaostrzenie polityki środowiskowej i zapowiadane dotkliwe kary za wycięty lub niesprawny DPF. Dlaczego warto w Białymstoku regenerować filtry DPF w Turbokrymar Firma Turbokrymar dzięki temu, że od bardzo długiego czasu zajmuje się regeneracją filtrów, wie jak to robić fachowo, posiada maszyny oraz chemikalia do tej czynności niezbędne, a przede wszystkim ma wiedzę. Wiedza jest tutaj czynnikiem kluczowym. DPF wbrew powszechnemu poglądowi to nie jest tylko jeden rodzaj filtra. Wyróżniamy trzy odmiany DPF: – DPF „mokry” – przede wszystkim mają go samochody produkcji francuskiej. Jego praca polega na tym, że obok zbiornika na paliwo, znajduje się mały zbiorniczek na uszlachetniacz dozowany do paliwa w trakcie jazdy. Uszlachetniacz ten razem z produktami spalania trafia do filtra i w trakcie wypalania cząstek stałych wspomaga ten proces, – DPF „suchy” – proces wypalania cząstek stałych jest realizowany poprzez silnik. W momencie zapełnienia filtra komputer dozuje dodatkowe dawki paliwa do silnika, czego skutkiem jest znaczne podniesienie temperatury i inicjowanie wypalania, – DPF „wspomagany” – w filtrze znajduje się dodatkowy wtryskiwacz na paliwo. Kiedy konieczne jest wypalenie cząstek, dozowane jest przez niego paliwo, które ma za zadanie przyspieszyć proces i sprawić, żeby był bardziej efektywny. Jak widać regeneracja DPF niekoniecznie musi być łatwa. Wiedza o budowie i zasadzie działania filtrów zawsze jest niezbędna, a kierując się do Turbokrymar, można mieć pewność, że na DPF’ach zjedli oni zęby.

Pełna treść wiadomości na: kurierpultuski.pl/?p=1403
kurierpultuski.pl, Źródło artykułu: kurierpultuski.pl
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Kreska
Dodaj artykuł
Najnowsze komentarze
 
    Kreska
     
    Polecane

    DOSTAWCY-INTERNETU-W-POLSCE-NAJLEPSZY-INTERNET

     




    Brak sond
     
    Newsletter
    Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
     
     
    pułtuski

    Powiat pułtuski - siedzibą jest Pułtusk. Znajduje się w części północnej województwa mazowieckiego. Powiat powstał po reformie administracyjnej w 1999 roku. Gminy zaliczające się do powiatu to: Pułtusk, Gzy, Obryte, Pokrzywnica, Świercze, Winnica, Zatory.

    Sięgnijmy nieco do historii, bo ta jest ciekawa. W latach 1946-51 na terenie powiatu działał odział Jana Kmiołka pseudonim „Wir”. Był to oddział utworzony w ramach podziemia niepodległościowego. Ze znacznie nowszej historii wypada wspomnieć, że wieloletnim starostą pułtuskim był Tadeusz Nalewajk, późniejszy wiceminister spraw wewnętrznych i administracji.

    Siedziba powiatu, jako jedne z najstarszych miast na Mazowszu oferuje dużą liczbą zabytków i bogatą historie za nimi stojącą. Brukowany rynek miasta jest najdłuższym tego typu w całej Europie. Po wyjściu z miasta czeka na nas malownicza Puszcza Biała. Tam zaznamy spokoju i wyciszenia.   

     

    Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola